Ons Onderwijs

Ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO) in de onderbouw

In ons onderwijs in de groepen 1/2 gaan we uit van een brede ontwikkeling van de kinderen. De leerkrachten zorgen voor een optimaal lerende omgeving, waar kinderen zelfvertrouwen krijgen, nieuwsgierigheid ontwikkelen naar de wereld om hen heen en emotioneel vrij zijn. Deze drie basiswaarden hebben kinderen nodig om vervolgstappen te maken in hun ontwikkeling. Thematisch onderwijs staat in de onderbouw centraal. Er wordt gewerkt met thema’s die dicht bij de belevingswereld van de kinderen staan. Doordat de kinderen betrokken en enthousiast zijn over een thema leren ze over de wereld en worden wereldwijs.
 

Methodisch onderwijs in midden- en bovenbouw

Vanaf groep 3 wordt voor rekenen en taal gewerkt met methoden die de aangeboden stof een duidelijke structuur geven.

Goed onderwijs begint bij het kijken naar het kind als individu en het stimuleren van de leerling om het maximale uit zichzelf te halen. De leerkracht heeft hierin een belangrijke rol. Kinderen verschillen in begaafdheid, tempo en belangstelling. We stemmen ons onderwijs af op de verschillende onderwijsbehoeften van ieder kind. Op deze manier zorgen we ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.